Офіційний блог начальника Держспоживінспекції у Дніпропетровській області
Бесєди Миколи Володимировича
10:25 ПІДСУМКИ РОБОТИ У 2013 РОЦІ | |||||||||||||||
ПІДСУМКИ РОБОТИ У 2013 РОЦІ Інспекція по питаннях захисту прав споживачів в Дніпропетровській області направляє свою діяльність на забезпечення належних умов життєдіяльності населення області, виконання завдань, поставлених Держспоживінспекцією України і обласною державною адміністрацією, регіональної Програми захисту прав споживачів в Дніпропетровській області на 2011 – 2015 роки. З урахуванням пріоритетів, визначених Держспоживінспекцією України, підготовлено і погоджено з облдержадміністрацією План діяльності Інспекції, в якому в 1 кварталі 2014 року кількість планових перевірок суб'єктів господарювання передбачено знизити на 10 % при одночасному посиленні роботи по попередженню надходження на споживчий ринок неякісних, фальсифікованих і небезпечних для життя і здоров'я людей товарів (робіт, послуг). При цьому своїм першочерговим завданням Інспекція вважає забезпечення реалізації конституційних прав громадян на письмове звернення і особистий прийом. У 2013 році до Інспекції поступило 2419 звернень споживачів (2012 рік – 1506). Зокрема, Інспекцією отримано 1806 письмових звернень споживачів, 361 звернення громадян поступило від державної установи «Урядовий контактний центр», 252 - від Контактного центру «Гаряча лінія» Дмитра Колесникова». По своєму характеру основні вимоги споживачів в них розподілені так:
Предметом більшості отриманих звернень громадян, які укладали відповідні договори, є недодержання строків виконання робіт з боку виконавців, невиконання ними своїх гарантійних зобов’язань за цими договорами, невідповідність якості, комплектності, розмірів виробів, обумовлених безпосередньо перед укладанням договору. Так, останнім часом до Держспоживінспекції у Дніпропетровській області надійшло 11 звернень громадян щодо порушення ФОП Герасімовим Є. В. умов договорів з виготовлення та встановлення корпусних меблів, зокрема, недодержання термінів виконання робіт, якості та комплектності виробів, тощо. Тому, питання надання послуг споживачам за індивідуальними договорами взято Інспекцією на постійний контроль. В цілому, за результатами розгляду задоволені вимоги споживачів, викладені майже в 80,0 % з розглянутих письмових звернень. Споживачам області повернуто 608,4 тис. грн. за придбаних ними неякісні товари і послуги і проведено обмін товарів на загальну суму 84,5 тис. грн. З метою попередження порушень прав споживачів під час проведення заходів державного контролю (нагляду) спеціалістами Інспекції проведено 2048 перевірок, перевірено якість і безпеку товарів (робіт, послуг) на загальну суму майже 30,0 млн. грн. Найбільш ефективним шляхом встановлення показників якості та безпеки харчової продукції є проведення лабораторних досліджень якості продовольчих товарів, сировини, напівфабрикатів, що дозволяє вивчити не тільки органолептичні показники продукції (смак, колір, консистенцію тощо), але й фізико-хімічний, мікробіологічний, токсикологічний та радіологічний її склад. З цією метою фахівцями Інспекції були відібрані зразки від 110 партій товарів, у тому числі у торговельних мережах ТОВ «АТБ-маркет», ТОВ «Фоззі-фуд» («Сільпо») та ТОВ «Омега» («Варус»). За результатами лабораторного дослідження забраковано 32 партії продукції. Зокрема, під час проведення лабораторних досліджень продукції, яка реалізувалась в магазинах ТОВ «АТБ-Маркет» були забраковані консерви рибні, борошно, ковбаса. А в магазинах «Сільпо» ТОВ «Фозі-Фуд» були забраковані крупа, борошно, фарш яловичий, ковбаса та морозиво. В цілому, порушення вимог чинного законодавства виявлені в роботі майже 70 % перевірених підприємств. Забраковано та знято з реалізації продукції на загальну суму понад 7,3 млн. грн. у сфері захисту прав споживачів. За допущені порушення законодавства Інспекцією застосовані адміністративні і господарські штрафи на загальну суму майже 34,0 млн. грн. і винесено майже 2 тисячі приписів про усунення порушень вимог чинного законодавства. Хочу запевнити споживачів в тому, що Інспекція і надалі використовуватиме надані їй повноваження для підвищення якості життя громадян Дніпропетровської області. Начальник Держспоживінспекції у Дніпропетровській області М.В.БЕСЄДА
| |||||||||||||||
|